Administratieve Sector

Bij werkzaamheden in de administratieve sector moet je vooral denken aan kantoorwerk. Het hoofd van een administratieve afdeling wordt de administrateur genoemd. Hij of zij moet de (financiële) administratie voor een bedrijf bij te houden.

Deze taak wordt in een midden- en kleinbedrijf vaak uitgevoerd door één persoon. In grotere bedrijven zullen er meerdere personen betrokken zijn bij deze taak. In dat geval wordt de administrateur bij zijn werkzaamheden geholpen door verschillende medewerkers. Deze medewerkers hebben elk hun eigen taken, werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Als er meerdere mensen op deze afdeling werkzaam zijn, krijgt de administrateur ook een leidinggevende functie. Hij moet er op toezien dat alle werkzaamheden correct verlopen.



(Directie) Secretaresse

Denk je er over om secretaresse te worden? Bekijk snel de taken die een secretaresse op zich neemt. Vind ook uit wat het verschil is tussen een 'gewone' secretaresse en een directiesecretaresse.


Telefoniste

Heb jij een luisterend oor en een prettige stem? Ga dan aan de slag als telefoniste! Check direct wat je salaris gaat zijn en wat je taken en werkzaamheden zijn.


Administratief medewerker

Kom alles te weten over het beroep van administratief medewerker. Beschik jij over de eigenschappen die een administratief medewerker moet hebben? En wil je een salarisindicatie hebben? Lees dan snel de tekst door.


Office manager

Wil jij office manager worden? Kom meer te weten over het beroep. Bekijk alle werkzaamheden, taken en functies van een office manager. En maakt het uit of je in een groot of klein bedrijf werkt? Ja! Taken en werkzaamheden kunnen dan erg verschillen.